بخش آموزش الکترونیکی

ساخت وبلاگ

خلاصه: در این مقاله با مطالعه 8 مورد ارائه شده می توانید دوره های تکنولوژی پسند ایجاد کرده و از آن ها بر روی گوشی های هوشمند، تبلت ها و ... استفاده نمود و یا حتی می توان آن ها را در قالب تکنولوژی های پوشیدنی به مخاطبان عرضه کرد.

شاید با شنیدن اصطلاح "عرضه و تقاضا" اولین چیزی که به ذهن شما می رسد یک دوره بازاریابی است اما در این مطلب هدف از بیان این جمله، روش های مختلف آموزش الکترونیک خواهد بود. در صورتی که تعداد مخاطبان شما در دوره های برگزار شده افزایش یابد، می بایست به دنبال ارائه دوره های الکترونیک آن هم به صورت چند سطحی (Multi-Platform) باشید.

ایجاد دوره های آموزش الکترونیک چند سطحی (1)

اگر به عنوان یک حرفه ای به دنبال ارائه یک دوره آموزشی چند سطحی با کیفیت هستید، 8 نکته بیان شده را با دقت دنبال کنید. فراموش نکنید، تکامل تکنولوژی های مختلف همگام با پیشرفت آموزش است. گوشی های هوشمند، تبلت ها، ساعت های هوشمند و لپ تاپ ها همگی روش های سریعی برای دستیابی به منابع آموزشی را فراهم می کنند اما سوال اینجاست که شما به عنوان یک کارگردان در دوره آموزش الکترونیک چگونه می توانید دوره ای طراحی کنید که علاوه بر پشتیبانی از دستگاه های مختلف، تجربه یکسانی را برای افراد به همراه آورد. چه برای کسانی که در خانه با استفاده از سیستم های کامپیوتری در حال مشاهده دوره هستند و چه افرادی که در مکان های عمومی مانند مترو از طریق تبلت در حال یادگیری اند.

- دوره های آموزشی مبتنی بر تلفن همراه خود را به یک تجربه ملموس تبدیل کنید.
تعاملی بودن در حوزه آموزش یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین مزایای استفاده از تبلت یا گوشی هوشمند است. تجربه ارائه شده از سوی این تکنولوژی ها متفاوت تر و در عین حال قابل لمس تر است چرا که دوره های آموزش الکترونیک با تکیه بر " کلیک کردن" ساخته شده اند، حال آن که موبایل ها ویژگی جدیدتری را در اختیار افراد قرار خواهند داد و سازندگان دوره ها می توانند مانور بیشتری در ارائه محصولات خود داشته باشند.

تعاملی بودن در حوزه آموزش یکی از مهم ترین و قابل توجه ترین مزایای استفاده از تبلت یا گوشی هوشمند است، تجربه نشان می دهد که بهره بردن از این تکنولوژی ها متفاوت تر و در عین حال قابل لمس تر است چرا که دوره های آموزش الکترونیک با تکیه بر " کلیک کردن" ساخته شده اند، حال آن که موبایل ها دارای ویژگیهای لمسی هستند که تجربه آموزش را متفاوت می کند اگرچه شاید در نظر اول به نظر حائز اهمیت نباشد .

به عنوان مثال شما در کامپیوتر خود می توانید با استفاده از کلیک کردن پوشه ای را از جایی به جای دیگر منتقل کنید اما این کار در گوشی های موبایل با استفاده از لمس کردن قابلیت اجرایی شدن دارد. در این میان اندازه نمایشگر را فراموش نکنید. بدانید که یادگیرندگان در برخی موارد نیاز به ضربه زدن به صفحه نمایش خود دارند در نتیجه می بایست به سایز کلیدهای درج شده در صفحه توجه کنید. به عبارت ساده تر اگر مخاطب نتواند کنترل کاملی بر روی دوره داشته باشد قاعدتا از ادامه آموزش منصرف خواهند شد.

- در مورد حداقل الزامات مورد نیاز مخاطب خود پژوهش کنید.
همان طور که در مطالب قبل نیز اشاره کردیم، تحقیقات اولین گام برای شروع یک کار ارزشمند است. فراموش نکنید، همان طور که تحقیق در مورد سطح آموزشی و تجربیات مخاطبان از ضروریات شروع کار است، توجه به دستگاه های مورد استفاده کاربران نیز از پایه ترین موارد شروع ساخت یک دوره آموزش الکترونیک چند سطحی است.

اگر بتوانید گوشی های هم سطح را دسته بندی کنید به راحتی می توانید دوره های آموزشی چند سطحی خود را برای چند گروه از دستگاه ها ارائه دهید.

به عنوان مثال بدانید که یادگیرندگان از چه موبایل هایی برای دستیابی به دوره های آموزش الکترونیک استفاده می کنند و یا این که دستگاه به کار گرفته شده موبایل است یا تبلت؟ با یافتن پاسخ این سوالات می توانید حداقل نیازهای افراد را بررسی کرده و با توجه به آن طراحی دوره آموزشی خود را آغاز کنید. بهترین راه تعیین یک محدوده برای دوره خود است! به عنوان مثال افرادی که از گوشی آیفون 6 استفاده می کنند و یا از سیستم عامل اندروید 5 به بالا بهره می برند، نگرانی در مورد رزولوشن نخواهند داشت. اگر بتوانید گوشی های هم سطح را دسته بندی کنید به راحتی می توانید دوره های آموزشی چند سطحی خود را برای چند گروه از دستگاه ها ارائه دهید.

ایجاد دوره های آموزش الکترونیک چند سطحی (1)

- استفاده از یک سیستم آموزش الکترونیک پاسخگو (RLMS)
در صورتی که نمی توانید از بین جلوه ها، فونت ها و رنگ های متنوع بهترین را انتخاب کنید، می توانید از ابزارهای نوشتاری آموزش الکترونیک بسیاری که دراین زمینه ارائه شده اند، استفاده کنید. این ابزارها توانایی ایجاد و انتخاب را به جای شما بر عهده می گیرند. با استفاده از RLMSها می توانید دوره های آموزش الکترونیک را با قابلیت دیده شدن در انواع دستگاه ها ایجاد کنید و در دسترس یادگیرندگان قرار دهید.

ادامه دارد ... (لطفا لینک مطلب بعد ٓ مطلب شماره 19 با همین عنوان قرار داده شود)

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی 

تنظیم: مرجان سلیمانیان

چگونه یک micro lecture ارائه دهیم؟ (1)

این مطلب در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک ارائه دهنده خوب است و اینکه چگونه می توانید مطلب خود را در کوتاهترین زمان به بهترین شکل ارائه دهید. در این بین راه حل ها و شیوه های مختلفی وجود دارد که آن ها را بیان خواهیم کرد. این مقاله در 24 مارچ 2014 ارائه شده ا

 6نکته جهت ارائه بهتر در آموزش الکترونیک (1)

با مطالعه این مطلب میتوانید نکته هایی را بیاموزید که حتی با وجود نداشتن تجربه در طراحی و توسعه آموزش الکترونیک می توانید ارائه خوبی را در یک دوره آموزشی تعاملی داشته باشید.

نمونه یک کیفیت مطلوب (١)

داشتن اعتماد و امنیت افراد به خدمات آنلاین سبب جذب آن ها به این خدمات شده و می توانند از محصولات متنوع ارایه شده استفاده کنند....

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 125 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 9:46

آشنایی با دستورات محیط cmd و run در ویندوز

بخش اول :Run

محیط های Run و CMD از جمله محیط های مهم و کاربردی در ویندوز است که امکانات بسیاری را در خود جایی داده اند. برخی از این امکانات می توانند باعث استفاده راحت تر از محیط ویندوز شوند.

در این مطلب به معرفی برخی از این دستورها می پردازیم.

برای باز کردن پنجره Run باید از طریق کلیدهای ترکیبی "Win+ R" اقدام نمایید.

کدهای مربوط به پنجره Run

msinfo 32 =  مشخصات سیستم شما

osk  =    کیبرد مجازی

dxdiag     =    اطلاعات کارت گرافیک و مشخصات دیگر

winver    =    اطلاعات ویندوز

%temp% =    فایل موقت

msconfig =    تنظیمات بوت( در این تنظیم می توانید تعیین کنید که وقتی ویندوز شما بالا می آید، چه برنامه هایی را به طور خودکار اجرا کند)

fsmgmt.msc  =  دسترسی به پوشه های اشتراکی

psr =  نرم افزار program step record.ثبت مشکلات ویندوز

write =    اجرای برنامه ی word pad

sendto =  پوشه ی send to  باز می شود.می توانید پوشه هایی را که زیاد با آنها سروکار دارید و اطلاعات زیادی را در طول روز در آنجا کپی می کنید را به راست کلیک ،قسمت send to اضافه نمایید

hdw wiz =  افزودن خودکار سخت افزار

کدهای مربوط به پنجره CMD

این کد هارو دقیقا از چپ به راست وارد کنید.

 [Del [ADDRESS  =  حذف فایل.

برای مثال :   DEL c:file.txt یعنی باید ادرس دقیق و فرمت اون فایل را بنویسید.

[copy [file1] [file2  =  کپی و PASTE فایل ها.دقت کنید file1 آدرس فایلی است که می خواهید کپی کنید و file2 آدرس مکانی است که می خواهید فایل کپی شده را در آنجا paste نمایید.

[move [file1] [file2 =   انتقال فایل

[rename [file1] [new name   =  تغییرنام یک فایل

time =  نمایش یا تغییر زمان

date   =  نمایش یا تغییر تاریخ

کسانی که اطلاعاتی در مورد برنامه نویسی دارند می دانند که برنامه نویس های حرفه ای برای اجرا شدن بهتر برنامه ها در برخی موارد از این کدها استفاده می کنند.هکرها نیز برای هک کردن،اغلب از CMD اقدام به هک کردن و خرابکاری می کنند.زیرا قدرت دسترسی به قسمت های مختلف سیستم را بالا می برد.

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه و تنظیم: مرجان سلیمانیان

بهترین منابع تلفیقی آموزش الکترونیک (2)

کودکان قرن 21 ، تمام مدت در حال بازی با تکنولوژی های مختلف مانند موبایل، لپ تاپ، اینترنت، پلی استیشن و ...

MOOCs برای حرفه ای ها

دوره های MOOCs به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به آموزش دوره های پایه ای اشاره کرد...

سیستم های مبتنی بر Cloud(3)

اگر به تازگی وارد عرصه آموزش الکترونیک شده اید و یا اینکه از آموزش سنتی به سمت آموزش الکترونیک حرکت کرده اید در درجه اول باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمام دوره های آنلاین و ماژول های آموزشی براساس LMSهای مختلف ایجاد شده ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 118 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:39

آموزش مجازی قرآن در ماه مبارک رمضان

آموزش مجازی قرآن در ماه مبارک رمضان

اولین قدم برای درک یک مطلب خواندن آن است اما باید توجه داشت که به صرف خواندن نباید اکتفا کرد و باید معرفت آن را نیز درک کرد. از این میان قرآن برترین مطلبی است که باید این گونه به آن نگریست. خواندن قرآن اولین قدم برای شناخت آن است اما برای درک معرفت آن باید مراحل بعدی را نیز مورد بررسی قرار داد.

به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و جایگاه ویژه قرآن در این ماه، مرکز آموزش الکترونیکی موسسه تبیان با بهره گیری از اساتید مجرب اقدام به برگزاری دوره های آموزش مجازی قرآن نموده است.

روخوانی و روانخوانی قرآن                 فصیح خوانی قرآن                        تجوید مقدماتی
  
هزینه اصلی هر دوره قرآنی 20000 تومان می باشد که موسسه تبیان به دلیل رویکرد فرهنگی این دوره ها را رایگان برگزار می کند اما هزینه اندکی برای تکمیل روند ثبت نام دوره وجود دارد که 1000 تومان می باشد. همچنین قابلیت پرداخت این هزینه از طریق امتیاز نیز امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر چگونگی ثبت نام با امتیاز به راهنمای ثبت نام در دوره های مجازی مراجعه نمایید.
علاقه مندان به شرکت در این دوره برای ثبت نام تا پایان خردادماه فرصت دارند. تاریخ شروع دوره ٣ تیرماه خواهد بود.

روند اجرای دوره:

دوره با ارسال پیامی به صندوق پستی فراگیران آغاز می شود. فراگیران می توانند با نام کاربری و رمز عبور خود در سایت تبیان وارد سامانه مدیریت آموزش تبیان (lms.tebyan.net) شده و به دوره خود وارد شوند.
محتوای آموزشی دروس از طریق این سامانه در اختیار فراگیران قرار خواهد گرفت.
در طول برگزاری دوره تکالیفی برای فراگیران تعریف شده و همچنین کلاس های آنلاین با حضور مربی درس جهت رفع اشکال برگزار می شود.
در نهایت، در پایان دوره جهت ارزیابی نهایی فراگیران، آزمون نهایی برگزار شده و به فارغ التحصیلان گواهی پایان دوره از طرف موسسه تبیان اعطاء خواهد گردید.
هم چنین به نفرات برتر این دوره ها بن تخفیف برای ثبت نام در دوره های مجازی دیگر اهدا خواهد شد.
 
شایان ذکر است در صورت تمایل فراگیر و با شرکت در آزمون شفاهی سازمان دارالقرآن دفاتر تبلیغات اسلامی استان مورد نظر، گواهی نامه دارالقرآن نیز قابل ارائه است.
 
جهت ثبت نام به صفحه دوره های آموزش مجازی قرآن مراجعه فرمایید.
برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش سوالات متداول مراجعه فرمایید.
 

مرکز آموزش الکترونیکی موسسه تبیان

تهیه و تنظیم: خاموشی

بازگشت به صفحه آموزش الکترونیکی 

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 131 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 2:39

خلاصه: بهترین کیفیت را برای دوره های خود در نظر بگیرید، در آن جذابیت ایجاد کنید اگر چه ایجاد این جذابیت ممکن است باعث شود تا مخاطبان مجبور باشند کمی دوره طولانی تری را بگذرانند اما جذابیت اگرچه کمی دوره را هم طولانی کند اما در آموزش مخاطب را خسته نخواهد کرد. بخشی از این جذابیت با استفاده از Gamification به کاربران ارائه می شود.

اگر شما به دنبال یک نرم افزار آنلاین رایگان هستید تا به کمک آن بتوانید بازی های آموزش الکترونیک را در استراتژی توسعه آموزش الکترونیک مربوط به خود یکپارچه سازی کنید، این مطلب به کار شما می آید.

نکاتی در مورد استفاده از بازی در دوره های آموزش الکترونیک (2)

در قسمت قبل عنوان کردیم که برای برداشتن قدم اول از تحقیقات استفاده کنید. بررسی نیازها و خواسته های یادگیرندگان به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری بر اهداف واقع بینانه داشته باشید. همچنین شما می توانید در این میان از بازخوردهای مخاطبان به عنوان یک نیروی کمکی بهره ببرید چرا که توجه به نیاز افراد به بهتر شدن کار شما کمک خواهد کرد.

مطلب قبل را می توانید از اینجا مطالعه کنید

- از پیچیده کردن داستان خودداری کنید
وجود اتفاقات مختلف در یک فیلم یا بازی می تواند مخاطبان را دچار سردرگمی کند. حال تصور کنید همین پیچیدگی در دوره های آموزشی نیز وجود داشته باشد مطمئنا انگیزه افراد برای به پایان رساندن دوره کم خواهد شد. پیچیدگی های زیاد را از دستور کار خود حذف کنید تا بتوانید دوره ای ساده را ارائه دهید. البته ساده بودن به معنای عدم وجود ابتکار و خلاقیت در کار نخواهد بود. خلاقیت را به ساده ترین شکل ممکن ارائه دهید تا مخاطبان بتوانند بهترین استفاده را از دوره شما داشته باشند. در حقیقت نکته اصلی آن است که تنها اطلاعات کلیدی را در اختیار افراد بگذارید نه بیشتر و نه کمتر.

- راه هایی را برای هدایت مخاطبان انتخاب کنید.
درست است که بازی سازی ذاتا یک روش موثر در آموزش به شمار می آید اما اگر نتوانید حتی با این شیوه نیز هیجان مخاطبان خود را برانگیزید، مطمئنا با شکست مواجه خواهید شد. در صورتی که پاداش های در نظر گرفته شده از جانب شما درصدد درست انجام شدن بازی برای کاربران اهمیتی نداشته باشد، می بایست جایگزین های مناسب را مد نظر داشته باشید.

پاداش ها می بایست به افراد انگیزه درونی دهد و به صورت ذاتی برایشان حائز اهمیت باشد. بهتر است قبل از شروع هر کاری در مورد یادگیرندگان و نیازهایشان تحقیق کنید. در مورد اینکه افراد واقعا به دنبال یادگیری چه چیزی هستند و یا اینکه میزان درصد یادگیری به چه میزان برایشان با ارزش خواهد بود.
شما می توانید از تمامی اطلاعات کسب شده در دوره خود استفاده کرده و کاری را انجام دهید که در ذهن افراد هک شود. این موضوع قابل انکار نیست که برخی از افراد در شرکت ملزم به آموختن برخی مطالب هستند، استفاده از استراتژی بازی سازی باید به گونه ای باشد که حس اجبار را از افراد دور کند و در آن ها علاقه ای نسبت به یادگیری ایجاد کند. تمامی تلاش و ابتکار خود را به کار بگیرید تا انگیزه درونی در فرد به وجود آید و نه بیرونی!

- از تعریف نقش در ایجاد ارتباط استفاده کنید.
تصور کنید کسب مهارت برای فردی که در یک سازمان مشغول به کار است اجباری بوده و هیچ تمایلی از جانب شخص وجود ندارد حال شما به عنوان ارائه دهنده آموزش الکترونیک می بایست دوره را به گونه ای ارائه دهید که فرد بتواد ارتباطی تعاملی با دوره برقرار سازد. اگر شما بتوانید با این روش آموزش را در ذهن افراد هک کنید مطمئنا اصلی ترین گام برای حرفه ای شدن را برداشته¬اید.

نکاتی در مورد استفاده از بازی در دوره های آموزش الکترونیک (2)

با ترکیب داستان سرایی و Gamification می توانید یک جنبش حسی، چه مثبت و چه منفی را در مخاطبتان به وجود آورید و این امر موجب واقعی جلوه دادن دوره شما خواهد شد. به عنوان مثال می توانید یک فروشنده را به عنوان نقش اصلی دوره خود قرار دهید تا انگیزه هدایت در شرکت کنندگان ایجاد شود. می توان از طریق تحقیق در مورد مخاطبان نقش اصلی را انتخاب کرد. مثلا در دوره مخصوص فروشندگان، نقش اصلی می تواند فروشنده یا مشتری باشد، شما می توانید فرآیند یادگیری را در پس زمینه مسئولیت های فرد قرار دهید. به عبارت دیگر مهم است که شما مسئولیت های کاری افراد را بدانید تا با توجه به آن بتوانید ارتباطی بهتر با یادگیرندگان برقرار کنید و دوره بهتری طراحی نمایید.

- به جای زمان بر کیفیت تمرکز کنید.
همواره کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. به جای آن که بر سرعت یادگیری مخاطبان خود توجه داشته باشید، عاقلانه تر رفتار کرده و همین تمرکز را بر کیفیت تجربه آموزش آنلاین بگذارید. درست است که زمان کمتر مصادف با دارایی بیشتر است اما بدانید که آموزش الکترونیک مبتنی بر بازی سازی، بهتر و تاثیرگذارتر خواهد بود. تصور نکنید که همواره باید کار را کوتاه تحویل دهید چرا که در برخی اوقات لازم است به منظور تکمیل آموزش ارائه شده، زمان بیشتری را در نظر گرفت و کوتاه کردن آن تنها مساوی با ناقص شدن کارتان است. به خاطر داشته باشید که استفاده از Gamification هیجان دوره را افزایش و خستگی را کاهش می دهد. به همین دلیل این امکان وجود دارد تا مخاطبان را مدت زمان طولانی تری بر روی صندلی بنشانید بدون آن که نگران لطمه خورد تجربه یادگیری و خسته شدن آنها باشید. در برگزاری دوره های آنلاین دو ویژگی خسته کننده و نفرت انگیز بودن را تا حد امکان کاهش دهید.

در حقیقت Gamification امکان ایجاد تغییرات مثبت را فراهم آورده و تنها نتیجه ای که به دنبال خواهد داشت فراموش نشدن دوره شما توسط کاربران خواهد بود. با توجه به نو بودن آموزش الکترونیک، می توانید استانداردهای طلایی ارائه دهید تا برای ساخت دوره های بعدی نیز مورد استفاده واقع شود.

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی 

تنظیم: مرجان سلیمانیان

آموزش الکترونیک با قوانین بازی (2)

چالش ها و موفقیت هایی که در طراحی بازی وجود دارد می توان برای آموزش مجازی به کار برد تا فراگیران را در آموزش درگیر کرد و به نتیجه مورد نظر رسید. علاوه بر آن چیزی که گفته شد، Gamification در کوتاه مدت استفاده می شود.

آموزش الکترونیک با قوانین بازی (1)

در حال حاضر در ارائه تمامی کنفرانس های یادگیری از بازی استفاده می شود. این روزها استفاده از بازی بسیار رایج شده و این موضوع تنها مختص بچه ها نیست بلکه برای تمامی یادگیرندگان در نظر گرفته شده است.

نکاتی در مورد استفاده از بازی در دوره های آموزش الکترونیک (1)

چطور می توان دوره های آموزشی آنلاین را به یک تجربه بازی فوق العاده تبدیل کرد؟ بازی سازی یا Gamifying می تواند به این سوال پاسخ داده و دوره های آموزشی را ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 10:11

خلاصه: چطور می توان دوره های آموزشی آنلاین را به یک تجربه بازی فوق العاده تبدیل کرد؟ بازی سازی یا Gamifying می تواند به این سوال پاسخ داده و دوره های آموزشی را به یک تجربه به یادماندنی تبدیل کند.

دوره های آموزشی که به صورت آنلاین برگزار می شود به منظور هیجان آور یا سرگرم کننده بودن، تولید نمی شوند. با این حال به کار بردن بازی های جدی در این نوع از آموزش ها می تواند آن ها را یه یک چالش ارزشمند مبدل سازد. در این مقاله با ارائه نکاتی به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید دوره های آنلاین خود را با استفاده از بازی های فوق العاده زیبا متحول کنید و یا اینکه به اشتراک گذاری بازی ها با افراد بپردازید.

نکاتی در مورد استفاده از بازی در دوره های آموزش الکترونیک (1)

به عنوان یک یادگیرنده ترجیح می دهید دوره های آموزشی آنلاین خود را تکمیل کنید و یا اینکه ساعت ها در ترافیک باشید؟ می توان با اطمینان گفت که کم نیستند افرادی که انجام کارهای روزمره شامل ظرف شدن و جارو زدن و یا حتی در ترافیک به موسیقی گوش دادن را راحت تر از به پایان رساندن دوره های آموزشی خود می دانند! دلیل شاید عدم جذابیت دوره های آموزشی آنلاین باشد. حال چگونه می توان دوره های بی روح و خسته کننده آنلاین را به یک دوره ارزشمند و هیجان انگیز تبدیل کرد؟
در این مطلب می خواهیم 6 نکته بیان کنیم که با استفاده از آن ها می توان دوره ها را برای برخی افراد که شرکت در آن ها از جانب سازمانشان اجباری است با استفاده از Gamification به یک تجربه بازی تبدیل کرد تا در حین آموزش، یک تجربه به یادماندنی برای آن ها رقم بخورد.

- بر روی اهداف واقع بینانه و مرتبط تمرکز کنید.
کلید استراتژی های موفق در بازی سازی تمرکز بر اهداف واقع بینانه و در دسترس است. اهدافی که به بهبود عملکرد کمک می کند و مجموعه مهارت های به دست آمده توسط افراد را گسترش می دهد. به عبارت ساده تر، بهتر است در بازی سازی خود دقت به خرج دهید چرا که در صورت عدم انطباق با محتوای دوره، بعد از مدتی بازی از دوره شما حذف خواهد شد.

استفاده از بازی در دوره های آموزش الکترونیک منوط بر آن است که به شرکتی که با آن همکاری دارید، اطمینان دهید که با استفاده از این شیوه می توان در پیشبرد هرچه بهتر مهارت های کلیدی ارائه شده به افراد موفق ظاهر شد و Gamification دست یابی به اهداف و خواسته هایشان را آسان تر خواهد کرد.

ابتکار عمل به خرج دهید و بازی ها را در تمامی بخش های دوره خود جای دهید. به تک تک مخاطبان خود توجه کنید تا بهبود مهارت و یادگیری در تمامی قسمت های دوره و برای همه افراد به وقوع بپیوندد. از طرف دیگر، به شرکتی که با آن همکاری دارید، اطمینان دهید که با استفاده از این شیوه می توان در پیشبرد هر چه بهتر مهارت های کلیدی ارائه شده به افراد موفق ظاهر شد و با استفاده از Gamification دست یابی به اهداف و خواسته هایشان آسان تر از قبل شود. در واقع شما  به عنوان یک فرد حرفه ای می بایست این فرصت را به سازمان مربوطه بدهید تا بتوانند بر روی ایده های شما فکر کرده و تصمیم گیری کنند. به آن ها بگویید که با استفاده از بازی سازی، سریع تر از قبل می توانید به ایده ها و مفاهیم مد نظرشان دست یابند. در ویرایش نهایی دوره ساخته شده دقت بالایی یه خرج دهید تا مطمئن شوید که اهداف و طرح های مورد نظر در تمامی بخش ها اجرا شده اند. حتی کوچکترین نقطه ای که از دید شما پنهان بماند، اعتبارتان را زیر سوال خواهد برد.

- بازخورد سریع ارائه دهید.
فراموش نکنید که هدف اصلی شما در استفاده از Gamification ارائه بازخوردهای ضروری به سازمان و کاربران است تا بتوانند عملکردهای خود را بهبود بخشند. در نتیجه تنها هدف استفاده از بازی سازی سرگرم کردن دوره نخواهد بود.
اگر شما نتوانید بازخوردهای سریع در اختیار یادگیرندگان قرار دهید آن ها مانند سابق به مسیر اشتباه خود ادامه خواهند داد درحالی که با ارائه  Feedbackهای مناسب می توانند مهارت ها و عملکردهایشان را بهبود بخشند. در حالت ایده آل سیستمی را طراحی کنید که در برگیرنده عناصر بازی باشد به عنوان مثال نقطه و خط، مدیر و کارمند.

همان طور که در نظر گرفتن پاداش برای افراد از الزامات بازی سازی به شمار می آید، باید برای افرادی هم که دچار شکست های متوالی می شوند نیز نقشه راهنما قرار دهید. حتی افرادی که با داشتن تلاش زیاد باز هم دچار اشتباه می شوند باید نظراتی را از سوی شما دریافت کنند تا بتوانند به پیروزی دست یابند.

همان طور که در نظر گرفتن پاداش برای افراد از الزامات بازی سازی به شمار می آید، باید برای افرادی هم که دچار شکست های متوالی می شوند نیز نقشه راهنما قرار دهید. حتی افرادی که با داشتن تلاش زیاد باز هم دچار اشتباه می شوند می بایست نظراتی را از سوی شما دریافت کنند تا بتوانند به پیروزی دست یابند.

نکاتی در مورد استفاده از بازی در دوره های آموزش الکترونیک (1)

در مسیر بازی منابع کافی را برای روشن شدن راه مخاطبان در نظر بگیرید تا عملکرد افراد بدین وسیله بهبود یابد. توجه داشته باشید که تبیین منابع کافی تنها در دوره های مبتنی بر Gamification کاربرد ندارد بلکه در دوره های آموزشی عادی نیز می توانید از مواردی مانند لینک های کمکی و ... استفاده کنید.

ادامه دارد....

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی 

تنظیم: مرجان سلیمانیان

آموزش الکترونیک با قوانین بازی (1)

در حال حاضر در ارائه تمامی کنفرانس های یادگیری از بازی استفاده می شود. این روزها استفاده از بازی بسیار رایج شده و این موضوع تنها مختص بچه ها نیست بلکه برای تمامی یادگیرندگان در نظر گرفته شده است.

gamification سازندگان را سر ذوق می آورد(2)

سازندگان یک فرایند شاد و جذاب باید در تمامی فرایند تولید محتوا احساس مشابهی داشته باشند...

gamification سازندگان را سر ذوق می آورد(1)

مطلب بیان شده نوشته خانم Juliette Denny در تاریخ 12 مارچ 2015 است. مساوی با روند از یاد بردن آن توسط افراد است. ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 178 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 4:15

خلاصه: در چارچوب های ذهنی خود گرفتار نشوید. فراموش نکنید که شیوه های آموزشی از نسلی به نسل دیگر متفاوت است. با حرکت بر یک خط تک بعدی نه تنها موفقیتی به دست نخواهید آورد بلکه بعد از گذشت مدتی افراد شما و دوره هایتان را به فراموشی خواهند سپرد.

از نظرات و پیشنهادات افراد در کار خود استفاده کنید. منتقدان را به گروه های مختلف تقسیم کنید. به عنوان مثال با افراد حرفه ای در این حوزه به صورت جداگانه ملاقات کنید تا بتوانید نظریات آن ها را در دوره های خود جای دهید. از طرف دیگر مخاطبانی که از دوره شما استفاده می کنند را در گروهی دیگر قرار دهید. آن ها می توانند به بهبود شرایط دوره شما کمک کنند. بررسی نیازهای هر یک از آن ها می تواند به عنوان یک ایده جدید در کار شما باشد که اعتبار شما را افزایش می دهد.

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (3)

همان طور که در قسمت های قبل مطرح کردیم
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (1)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (2)

شما حتی اگر یک طراح باشید باز هم جایگاه خود را به عنوان یک یادگیرنده فراموش نکنید چرا که آموزش های مستمر و پیگیری در مورد ابزارها و شیوه های مدرن می تواند شما را در برابر خواسته اطرافیان قدرتمند سازد.

10. فلسفه های ذهنی خود را توسعه دهید.
هیچ راه منحصر به فردی شما را به سمت طراحی آموزشی هدایت نمی کند. در این راه تئوری های متعددی وجود دارد اما در نهایت طرح درس ارائه شده بر پایه تفسیرها، نظریه ها و ذهنیت شما خواهد بود. بنابر این اگر بر پایه روش های خود حرکت می کنید آن ها را توسعه دهید و به روز باشید. "از گذشته درس بگیرید، در زمان حال بایستید و خود را برای اتفاقات آینده آماده کنید."

اگر چه حرفه طراحی دوره نیازمند آموزش و کسب تجربه در کنار اساتید بزرگ است و باید از نظرات مخاطبان در مورد چگونگی یادگیری نیز استفاده کرد اما در نهایت طرح درس ارائه شده بر پایه تفسیرها، نظریه ها و ذهنیت شما خواهد بود.. پس روی روش ها و فلسفه های ذهنی خود کار کنید، و آنها را رشد دهید.

اگر چه این حرفه نیازمند آموزش دیدن و کسب تجربه در کنار اساتید بزرگ است و می بایست از نظرات مردم در مورد چگونگی یادگیری استفاده کنید اما در نظر داشته باشید در نهایت شما و تفکراتتان است که یک دوره آموزشی را می سازد. پس روی روش ها و فلسفه های ذهنی خود کار کرده، تک بعدی کار نکنید.

"Hadiya Nuriddin"

11. نسبت به چگونگی یادگیری افراد درک داشته و از خود اشتیاق نشان دهید تا بتوانید تفاوت شیوه یادگیری از نسلی به نسل دیگر را درک کنید.
حتی بخشی از طراحی آموزشی خود را ارزان نفروشید و خود را دست کم نگیرید. همیشه و در همه حال تجربیات سمعی-بصری و تجربیات یادگیرندگان حائز اهمیت است. ممکن است شما برای افرادی به طراحی دوره بپردازید که هرگز آن ها را ندیده باشید. بنابراین یافتن سبک مورد نیاز و مناسب مخاطبان بسیار مهم است و اینکه چه نوع طراحی آموزشی را ارائه دهیم. طراحی آموزشی باید در برگیرنده المان های سمعی-بصری و انتظارات یادگیرندگان باشد.
تنها به قسمت های فنی کار خود اهمیت ندهید. برآورده شدن نیازهای افراد به واسطه دوره شما می تواند تعیین کننده میزان موفقیت طراحی شما باشد. توجه به عناصری همچون سن افراد، میزان تحصیلات، فنی بودن یا نبودن و ... می تواند تاثیر به سزایی بر کار شما داشته باشد.

 "James R.Andersen"

از نظرات و پیشنهادات افراد در کار خود استفاده کنید. منتقدان را به گروه های مختلف تقسیم کرده و با آنها مصاحبه کنید، آن ها می توانند به بهبود شرایط دوره شما کمک کنند.در مورد ایجاد یادگیری پی در پی و قابل توسعه مطالعه و بررسی کنید.

نظریه های مختلف در حوزه یادگیری را مطالعه کنید. در حقیقت منظور از نظریه، آن هایی هستند که مورد قبول واقع شده و دارای محبوبیت هستند. مطالعه تئوری های طراحی را در دستور کار خود قرار دهید. به عنوان مثال تئوری هایی که در مورد یادگیری بزرگسالان است و یا تئوری هایی که مبتنی بر مغز ارائه شده را مطالعه کنید. با مطالعه موارد عنوان شده می توانید درکی از طراحی دوره آموزشی تاثیرگذار کسب کنید.

 "DR. Kelly Edmonds"

12. واکنش مخاطبان خود را مورد ارزیابی قرار دهید.
آیا مخاطبان می توانند تلاش شما برای برقراری ارتباط با آن ها را مشاهده کنند؟ آیا افراد در حال یادگیری هستند؟ آیا در عملکرد آن ها بهبود را می بینید؟
اگر به دنبال کسب موفقیت هستید، مخاطبان خود را زیر ذره بین قرار دهید تا قادر به فراهم کردن نتایج دلخواه آن ها باشید. با دنبال کردن عملکرد یادگیرندگان طراحی دوره خود را توسعه دهید. در برقراری رابطه خود با مخاطبان تغییرات شگرف ایجاد کنید. در نهایت شاهکاری ارائه دهید تا توانایی پاسخگویی به مخاطبان و نیازهایشان را داشته باشد.

"Kenney Reynolds

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (3)

13. اگر نویسنده خوبی نیستید، مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید.
حرفه ای ترین و عالی ترین طراحان دوره آموزشی، نویسندگان چیره دستی هستند. آن ها می دانند که برای پیشرفت چگونه باید نکات آموزشی را به روشن ترین شکل ممکن ارائه دهند. مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید!

 "Valerie Sunyak"

ادامه دارد ... (لطفا به مطلب بعدی لینک شود)

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی 

تنظیم: مرجان سلیمانیان

٦نکته معلم آنلاین بودن

اگر می خواهید بدانید که در حال حاضر یک معلم آنلاین هستید یا خیر، 6 مورد بیان شده را آنالیز کنید. این موارد بایدهایی هستند که برای رشد افراد و تبدیل شدن آن ها به معلم خصوصی آنلاین ضروری است. ...

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (2)

خوشبختانه برای تبدیل شدن به یک طراح آموزش الکترونیک لازم نیست که به سراغ راه های دور از ذهن بروید. در این مطلب مانند مطلب قبل به اشتراک گذاری راهنمایی هایی الهام بخش می پردازیم ...

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (1)

اگر در راه تبدیل شدن به یک طراح آموزشی قدم گذاشته اید می بایست نکاتی را رعایت کنید اما چه نکاتی؟ در این مطلب قصد داریم 24 ترفند عالی که نتایج گفتگو با 24 طراح موفق است ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 131 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 0:25

خلاصه: مطمئن باشید که با در جا زدن وتکیه بر دانش های فعلی خود نمی توانید به یک طراح موفق تبدیل شوید. همواره به دنبال توسعه مهارت های فکری خود باشید تا بتوانید یادگیردنگان را در جهت رسیدن به پاسخ های مورد نظرشان یاری کنید.

یادگیری فناوری های جدید، نظریه ها و فرآیندهای موثر برای ایجاد آموزش الکترونیک را در اولویت قرار دهید و مطمئن شوید که تمامی آموزش های شما جایی در دوره هایتان خواهند داشت و نتیجه آن باقی ماندن در عرصه رقابت خواهد بود. بسیار مهم است که شما به عنوان یک حرفه ای در آموزش الکترونیک، تغییر، انطباق و رشد در خودتان دنبال کنید تا به استانداردهای بالا دست یافته و از اشتباهات خود درس عبرت بگیرید تا بتوانید به موفقیت های چشمگیری دست یابید.

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (4)

در قسمت های قبل
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (1)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (2)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (3)

تعدادی از نکات مورد نظر طراحان آموزشی حرفه ای را عنوان نمودیم در ادامه بخوانید...
در هر مرحله ای که هستید به دنبال چالش های جدید و غرق شدن در آن ها باشید. کاوش در طرح ها و روش های مختلف می تواند ذهن شما را آماده پذیرش ایده های جدید سازد تا بتوانید اهداف خود را در قالب دوره های جذاب آموزشی به افراد ارائه دهید.

14. نقاط قوت خود را جستجو کرده و آن ها را گسترش دهید.
خانم Lila Azouz می گوید: " نقطه قوت من تجربیات تدریس من است که موجب شده بتوانم مسئولیت اتاقی را بر عهده بگیرم که رسانه های پزشکی دانشکده در آن تولید می شود و وظیفه من تدریس به اساتیدی است که می خواهند فیلم های آموزشی خود را تولید کنند و توانایی رهبری آن را داشته باشند."
هر کسی می تواند نقاط قوت متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال برخی افراد در مدیریت توانایی دارند و برخی در تدریس. حتی تجربه فروش نیز می تواند به منزله یک نقطه قوت به شمار آید. بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، کار خود را انجام دهید سعی نکنید مانند دیگران باشید اگر آنچه شما در آن تبحر دارید و یا می توانید متفاوت ظاهر شوید را پیدا کنید موفق و برنده اید!

"Lila Azouz"

بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، کار خود را انجام دهید سعی نکنید مانند دیگران باشید اگر آنچه شما در آن تبحر دارید و یا می توانید متفاوت ظاهر شوید را پیدا کنید موفق و برنده اید!

15. به دنبال رشد خود در جنبه های مختلف باشید.
کاری کنید که در جنبه های متفاوت یادگیری داشته باشید و رشد کنید تا بتوانید عملکردهای خود را بهبود بخشید. از روش های مختلفی هم یادگیری امکان پذیر است مطالعه کتاب های گوناگون یکی از این طرق است و یا می توان در کنفرانس های متعدد شرکت کرد و یا حتی در انجمن های بهبود عملکرد نقش یک عضو فعال را ایفا کرد. در زمینه های مختلف به دنبال رهبران فکری باشید حتی اگر با آن ها ارتباط رو در رو ندارید، این تعامل را از طریق توییتر یا لینکداین برقرار سازید. از تمامی دانش های کسب شده خود چه زمانی که در حال تدریس هستید و چه زمانی که در حال طراحی دوره آموزشی هستید، بهره ببرید. هر خلاقیت جدیدی که در دوره خود به کار بگیرید نتیجه مثبت آن را خواهید دید که می تواند بسیار تاثیرگذار ظاهر شود. به شما پیشنهاد می کنیم که خود را در مرکز دریافت آموزش های جدید نگه دارید و دوره های جذاب خلق کنید.

"Lisa (Pekrul) Lange "

16. مهارت های خود را در زمینه مدیریت پروژه، مهارت های ارتباطی و مهارت های تفکر انتقادی توسعه دهید.
مهارت های مدیریت پروژه این امکان را به شما می دهد تا چندین پروژه را به صورت همزمان انجام دهید و کارهای مختلف را بدون آن که با یکدیگر تداخل داشته باشند به سرانجام برسانید. برای خود Deadline تعیین کرده و یک چرخه هدفمند و تکرار شونده را برای ایجاد دوره در نظر بگیرید تا بتوانید در روند آن تجدید نظر کنید.
بالا رفتن مهارت های ارتباطی توانایی ایجاد ارتباط را به شما می دهد تا بتوانید با تمامی همکاران خود یک تعامل روشن برقرار سازید که زمینه ای برای ایجاد ارتباط با کارشناسان این حوزه، مربیان و حتی مشتریان شماست. در نهایت اگر بتوانید مهارت های تفکرات انتقادی خود را توسعه دهید قادر خواهید بود دوره های آموزشی خود را نوآورانه تر برگزار کنید و به شناسایی راه های خاص برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خاص خود بپردازید. نظرات و انتقادهای مخاطبان خود را پذیرا باشید، توجه به همه پیشنهادها می تواند نوآوری را به دوره آموزشی شما هدیه کند و روند آموزشی شما را بهبود بخشید

" Lynn Lease"

17. به نیازهای مشتریان خود گوش فرا دهید.
طراحان آموزشی همیشه و در همه حال با مشتریان خود در چالش هستند. بهترین راه برای شروع چالش استفاده از یک تخته، ماژیک و تخته پاک کن است. از مخاطبان خود بپرسید که به دنبال حل چه مسئله ای هستند تا بتوانید موضوع را ریشه یابی کنید. مطرح کردن سوالات مختلف می تواند به کارفرمایان در تشخیص پاسخ مناسب مسئله کمک کند و یا حتی آنها را به این نتیجه برساند که راه حلی که برای مشکل خود پیدا کرده اند درست نیست، (بدین معنا که روندی که برای پرسنل خود جهت آموزش انتخاب کرده اند مناسب نیست) و در نهایت با جمع آوری اطلاعات کافی و همکاری یکدیگر به بهترین پاسخ دست یابید.

"Manon Bourgeois"

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (4)

18. چند وجهی شوید.
یک درک روانشناسی از آموزش، فناوری، بازی، آموزش الکترونیک، آموزش آنلاین، طراحی برنامه های درسی، تدریس در کلاس های درس، سنجش و ارزیابی طراحی و ... را در خود پرورش دهید.
شما می توانید رشته های گوناگون را یاد گرفته و در آن ها حرفه ای شوید تا درنهایت یک دوره آموزشی فوق العاده ایجاد کرده و آن را منتقل کنید.

"Sharonne Joy Jacobs"

ادامه دارد ...

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (1)

اگر در راه تبدیل شدن به یک طراح آموزشی قدم گذاشته اید می بایست نکاتی را رعایت کنید اما چه نکاتی؟ در این مطلب قصد داریم 24 ترفند عالی که نتایج گفتگو با 24 طراح موفق است ...

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (2)

خوشبختانه برای تبدیل شدن به یک طراح آموزش الکترونیک لازم نیست که به سراغ راه های دور از ذهن بروید. در این مطلب مانند مطلب قبل به اشتراک گذاری راهنمایی هایی الهام بخش می پردازیم ...

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (3)

در چارچوب های ذهنی خود گرفتار نشوید. فراموش نکنید که شیوه های آموزشی از نسلی به نسل دیگر متفاوت است. با حرکت بر یک خط تک بعدی نه تنها ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 0:25

خلاصه: با افراد و کسانی که با شما کار می کنند و یا از دوره های شما استفاده می کنند یک رابطه عاطفی برقرار کنید. نیازهای آن ها را با تمام وجود درک کنید تا بتوانید از تمام توانایی خود برای پاسخگویی به آن ها بهره ببرید. استفاده از یک لحن محاوره ای و در عین حال صمیمی می تواند حس اعتماد را در افراد ایجاد کند.

ارتباطات راهبردی مطمئن ترین راه تبدیل شدن به یک طراح آموزش الکترونیک است. با استفاده از ارتباطات راهبردی می توان یک زبان مشترک برای ایجاد ارتباط با یادگیرندگان یافته و در آن ها نسبت به خود اعتماد ایجاد کنید. همچنین می توانید همیشه از آنها نظرخواهی کرده و آن ها را متمرکز بر دوره نگه دارید. این یک رویکرد هوشمندانه ارتباط با دیگران است.

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (5)

در قسمت های قبل
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (1)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (2)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (3)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (4)

تعدادی از نکات مورد نظر طراحان آموزشی حرفه ای را عنوان نمودیم در ادامه بخوانید...

علاوه بر آن که نیاز به آموزش، مهارت و تجربه در تبدیل شدن به یک طراح آموزش الکترونیک وجود دارد اما باید توانایی معرفی خود به سایرین را نیز داشته باشید. اگر در کنج اتاق بشینید و تنها به ارائه دوره های آموزشی بپردازید بدون آن که با مخاطبانتان تعامل برقرار کنید، آن ها چگونه شما را خواهند شناخت؟ رسانه های اجتماعی می توانند نقش یک خیابان دو طرفه و شلوغ را برای طراحان دوره های آموزش الکترونیک ایفا کنند تا با افراد زیادی در این حوزه آشنا شوند.

19. مهارت های مرتبط با آموزش دیگران را در خود توسعه دهید.
امروزه هزاران منبع در اختیار افراد قرار دارد تا با استفاده از آن ها بتوان اصول و مبانی آموزش و طرز کار آن ها و در نهایت کار با سیستم های طراحی آموزش را یاد گرفت. این منابع می تواند شامل کتاب ها، وبینارها، دوره های گروهی Mooc، برنامه هایی که گواهینامه ارائه می دهند و ... باشند. این منابع به فراوانی در دسترس افراد قرار دارند. فراموش نکنید که اعتبار شما به عنوان یک طراح تنها از طریق کار شما و سیستم های آموزشی به کار گرفته شده به دست می آید. در کنار این ابزارها مهارت شما نیز می تواند تعیین کننده سطح اعتبارتان باشد. اگر به بازخوردهای مخاطبان خود توجه کنید می توانید میزان محبوبیت و اعتبارتان نزد افراد را بررسی کنید.

"Melissa Bassett"

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (5)

20. سوال بپرسید.
طراحی آموزشی هم علم است هم هنر. به همین دلیل تجدید نظر و دوباره سازی را نباید فراموش کرد و از تجربیات کسب شده خود در هر دوره، و در هر مرحله استفاده کنید.
"بخوانید، بحث کنید و سوال بپرسید." با انجام هر یک از موارد عنوان شده می توانید به نیازهای شغلی خود دست یابید. زمانی که می خواهید برنامه طراحی دوره آموزشی خود را ارائه دهید، کاملا آماده شوید تا بتوانید از کار و ایده خود دفاع کنید.

"Michael Hotrum"

21. احساس همدلی با یادگیرندگان را توسعه دهید.
احساسات خود را وارد کار کنید. اگر بتوانید از نیروی خود کمک بگیرید و با مخاطبانتان یک ارتباط احساسی برقرار کنید گامی بزرگ به سوی موفقیت برداشته اید. اما چطور می توان این مهارت را کسب و تقویت کرد؟ پاسخ Rhea Stevens به این سوال این گونه بود که: " من این مهارت را زمانی یافتم که به صورت داوطلبانه در یک خیریه متعلق به کودکان، شروع به کار کردم.این یک تجربه بسیار ارزشمند است چرا که مهارت برقراری ارتباط و همدلی با مخاطبان، خود نقش بزرگی در تاثیرگذار بودن دوره ها ایفا می کند. "

"Rhea Stevens"

22. مهارت های طراحی آموزشی خود را در هنگام کار با کارشناسان موضوع و ذینفعان آموزش ترویج دهید.
زمانی که قصد ارائه و طراحی یک دوره در زمینه ای خاص را دارید، در صورت امکان به برگزاری جلسات با خبرگان این عرصه بپردازید. این بهترین فرصت است تا اطلاعات خود را در موضوع مربوطه غنی کرده و مهارت های طراحی خود را بالا ببرید. آن ها می توانند نیازهای یادگیرندگان را برای شما بازگو کنند تا الزامات آموزشی، مهارت های محتوایی و راه حل های متنوع طراحی دوره مورد نظر را فراهم کنید. این خود یک تجربه با ارزش است تا موارد ضروری برای بهبود عملکرد را شناسایی کنید.

" Willian Allen Van Brunt"

23. اگر به دنبال تغییر در روش های طراحی خود هستید، از حرفه ای ها درس گرفته و فرصت ها یادگیری را از دست ندهید.
مطمئن شوید که هیچ فرصتی از دید شما پنهان نمی ماند! از دانشی که کسب کرده اید نیز یک نمونه کار کامل ایجاد کنید. از صفر تا صد مهارت هایی که نیاز به کسب آن ها دارید را یادداشت کنید. برای شروع یک دوره جدید نیاز به یافته های جدیدی نیز دارید. در ابتدای کار برنامه ریزی کنید و نیازهای اولیه را ارزیابی کنید. هر خللی که ممکن است بین یادگیری و مخاطبان شما شکاف ایجاد کند را شناسایی کنید. مواد آموزشی مورد نیاز را جمع آوری کنید و در کنار نظراتی که از سوی مخاطبان خود دریافت می کنید، به تهیه مستندات خود بپردازید. بعد از انجام تمامی مراحل به سراغ منابع بروید که می تواند شامل LinkedIn، کتاب ها، کلاس های آموزشی، ابزارهای نوشتاری و ... باشند.

"Yvonne Wade Sanchez"

با مطالعه تمامی نکات طلایی عنوان شده می توانید خود را برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای آماده کنید. مطمئنا افرادی که امروزه در دسته حرفه ای ها قرار گرفته اند از ابتدای کار خبره نبوده اند بلکه همگی با سعی و تلاش به این موفقیت دست یافته اند. پس نا امید نباشید و از همین حالا شروع کنید.

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی  

تنظیم: مرجان سلیمانیان

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (2)

خوشبختانه برای تبدیل شدن به یک طراح آموزش الکترونیک لازم نیست که به سراغ راه های دور از ذهن بروید. در این مطلب مانند مطلب قبل به اشتراک گذاری راهنمایی هایی الهام بخش می پردازیم ...

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (3)

در چارچوب های ذهنی خود گرفتار نشوید. فراموش نکنید که شیوه های آموزشی از نسلی به نسل دیگر متفاوت است. با حرکت بر یک خط تک بعدی نه تنها ...

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (4)

مطمئن باشید که با در جا زدن وتکیه بر دانش های فعلی خود نمی توانید به یک طراح موفق تبدیل شوید. همواره به دنبال توسعه مهارت های فکری خود باشید تا بتوانید ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 99 تاريخ : پنجشنبه 20 خرداد 1395 ساعت: 0:25


 خوشبختانه برای تبدیل شدن به یک طراح آموزش الکترونیک لازم نیست که به سراغ راه های دور از ذهن بروید. در این مطلب مانند مطلب قبل به اشتراک گذاری راهنمایی هایی الهام بخش می پردازیم ..

یادگیری چگونه حاصل می شود؟

آیا تنها مطالعه و کسب دانش کافی است؟ مطالعه یکی از ضروریات کسب دانش است اما در کنار آن ملاقات های حضوری با افراد را از دست ندهید.

حضور در جمع های متعدد موجب می شود بتوانید روش های جدید را دیده و از آن ها در کارهای خود الگو بگیرید.

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (2)

اگر بتوانید راه های رسیدن افراد به یادگیری را کشف کنید کلید موفقیت را یافته اید. با درک این موضوع می توانید در روند تفکرات خود تغییراتی ایجاد کنید که کار شما بهتر از قبل باشد. از تجربیات افراد متخصص در این زمینه بهره برده و از ابزارهای مدرن آموزشی استفاده کنید.
در مطلب قبل 4 نکته از 24 نکته عنوان شده در مصاحبه های آقای پیپاس را عنوان نمودیم. (مطلب قبل را می توانید از اینجا بخوانید)

5. بازی های ویدیویی را از یاد نبرید.
خیلی از ما، به راحتی می توانیم چند صفحه ای در مورد روش های هدایت صحیح یک کار جدید بنویسیم، مثلا روش های لاغر شدن را به خوبی می دانیم! چطور، چه زمانی، و چه چیزهایی بخوریم؟ که هم لاغر شویم و هم سالم باشیم. از اثرات ورزش و خواب هم بر روی مقوله کاهش وزن به خوبی آگاهیم، به نظر می رسد اطلاعاتمان هم کافی است، اما چرا خیلی از ما دست به عمل نمی زنیم و یا موفق نیستیم؟

سوال اینجاست که چه مواردی می تواند انگیزه شما را از درون برانگیزد؟ فکر می کنم اگر شما بتوانید انگیزه ای در خود ایجاد کنید که اطلاعاتی را که دارید عملی کنید و نتیجه بگیرید آن زمان در مورد توصیه آن به دیگران هم می توانید موفق باشید، باید خود این فرایند را طی کرده باشید و از آن و نتیجه اش لذت برده باشید!

حال چطور می توان دوره آموزشی که برای خودمان هم جذابیت داشته باشد ایجاد کنیم؟ اگر قادر باشید که در ابتدا کاری را انجام دهید که برای خودتان جذاب باشد به طور یقین می توان گفت که نتیجه آن را در مخاطبان نیز مشاهده خواهید کرد.

"Christos Anthis"

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (2)

6. برای خود یک نمونه کار خلق کنید.
اگر تاکنون در زمینه طراحی آموزشی فعالیت نداشته اید، باز هم به دنبال ایجاد یک نمونه کار (مانند تهیه یک ماکت از کار آینده) خود باشید. یک مستند جامع برای خود تهیه کنید که بتواند از تمامی عملکردهای شما پشتیبانی کند. موضوعی را انتخاب کنید که بر روی آن تسلط داشته باشید و بتوانید از این طریق چارچوب ها را ارائه دهید و آینده ای از برنامه های آموزشی شما را بازگو کند. افراد را در جریان تصمیمات آموزشی خود و داده های به کار گرفته شده در این کار بگذارید.

 "Clare Dygert"

7. آموزش را چه رسمی و چه غیر رسمی فرا بگیرید.
اگر زمان و منابع مورد نیاز در دسترس شما هستند، به دنبال کسب مدرک های معتبر باشید. اگر زمان و منابع شما محدود هستند، در یک دوره شرکت کرده و گواهینامه مربوطه را دریافت کنید. اگر زمان و منابع حتی به صورت محدود هم در اختیار شما نیست می توانید از مربی آموزشی استفاده کرده و یا به مطالعه کتب آموزشی بپردازید. به عنوان مثال می توان به برخی از کتاب های طراحی آموزشی که از جمله آن ها کتاب "Patricial Smith" اشاره داشت. همواره در زمینه کری خود مشغول آموختن باشید.

"Deborah Decker Halvorson"

8. سیستم و مردم آن سیستم را ببینید.
Dianne Rees می گوید: از جمله موفقیت های من در دانشگاه حضور در بخشی بود که می توانستم تجربه همکاری با پرستاران را داشته باشم. این افراد برای انجام کارهای خود نیاز به ایده های جدید و خلاقیت داشتند و برای ارائه مراقبت های بهداشتی بیشتر، مجبور بودند سریع و خلاقانه فکر کنند. در این تجربه، اهمیت تفکر سیستمی در طراحی دوره های آموزشی را به وضوح دیدم و یافتم که لازمه کار برای طراحی برنامه های آموزشی، همدردی با مخاطبان و بررسی نیازهای آن هاست.
یک نکته کلیدی را فراموش نکنید. درحالی که بر روی خواسته های افراد تمرکز کرده اید و به دنبال این هستید که افراد چه کاری را باید انجام دهند، احساسات آن ها را فراموش نکنید. مطمئنا چیزی که شما را خسته کند، یادگیرندگان را نیز خسته خواهد کرد. 

 "Dianne Rees"

9. به طور مستمر از صنعت یاد بگیرید.
به کنفرانس های آموزش الکترونیک بروید. در زمینه کاری خود از کتاب ها و وبلاگ های مختلف استفاده کرده و آن ها را مطالعه کنید. از همکاران خود سوال بپرسید و نظرات آن ها را جویا شوید. در زمینه داستان ها و پاورپوینت های این حوزه خود را تبدیل به یک کاربر فوق العاده حرفه ای کنید و به اطلاعات پایه خود در طراحی گرافیک بسنده نکنید. به نمونه کارهای افراد دقت کنید و به فردی تبدیل شوید که به تمام مسائل حیاتی در کار واقف است در نتیجه مهارت در انتقال آموزش را نیز به دست خواهید آورد. همواره به سمت پیشرفت حرکت کنید، درجا نزنید!

 "Frances M Weber"

ادامه دارد ...

 

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی  

تنظیم: مرجان سلیمانیان

٦نکته معلم آنلاین بودن

اگر می خواهید بدانید که در حال حاضر یک معلم آنلاین هستید یا خیر، 6 مورد بیان شده را آنالیز کنید. این موارد بایدهایی هستند که برای رشد افراد و تبدیل شدن آن ها به معلم خصوصی آنلاین ضروری است. ...

BYOD(1)

در دنیای امروز که تجارت به سوی الکترونیکی شدن می رود، ارتباطات از جمله نامه نگاری ها به صورت دستی نخواهد بود، افراد از شرکت های مختلف می توانند از طریق کنفرانس های ویدیویی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، و حتی تشکیل جلسه دهند، به نظر شما این موضوع چه معایبی

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (1)

اگر در راه تبدیل شدن به یک طراح آموزشی قدم گذاشته اید می بایست نکاتی را رعایت کنید اما چه نکاتی؟ در این مطلب قصد داریم 24 ترفند عالی که نتایج گفتگو با 24 طراح موفق است ...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 9 خرداد 1395 ساعت: 23:35

اگر در راه تبدیل شدن به یک طراح آموزشی قدم گذاشته اید می بایست نکاتی را رعایت کنید اما چه نکاتی؟ در این مطلب قصد داریم 24 ترفند عالی که نتایج گفتگو با 24 طراح موفق است را به شما ارائه دهیم تا بتوانید در رسیدن به پیروزی سریع تر قدم بردارید و قادر به خلق دوره های شگفت انگیز باشید.

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (1)

چگونه به یک طراح آموزشی تبدیل شویم؟

اگر مطالب گذشته ما را دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که همیشه یک مسیر مشخص برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی وجود ندارد. نویسنده مقاله بیان می دارد که: " از ملاقات های خود با افراد مختلف به این نتیجه رسیده که همگی آنها دارای یک نظر مشترک هستند: برای موفق بودن در یک زمینه، باید به آن کار اشتیاق داشته باشیم."
اما این افراد چه کسانی هستند؟ این افراد طراحان آموزشی خلاق و باهوشی هستند که در حرفه خود درخشیده اند. برخی از آن ها مربی دوره بوده، برخی طراحی گرافیک دوره ها را بر عهده داشتند و تعدادی از آن ها در نقش مهندسین دوره ایفای نقش می کردند. حتی برخی از آن ها کارمندان دولت یا مدیران ارتباطی بودند، اما تمامی این شخصیت ها در هر زمینه شغلی، اشتیاق را عامل اصلی موفقیت بیان کرده اند.

سوال اصلی اینجاست که برای ارائه یک طراحی فوق العاده چه کاری را باید انجام دهیم؟
در کتاب رایگانی که نویسنده متن آقای Christopher Pappas ارائه داده است، با 24 نفر از طراحان خبره در آموزش گفتگویی به عمل آورده و برای هر یک از آن ها سوال " چگونه افراد می توانند به یک طراح آموزشی تبدیل شوند" را مطرح کرده است.
هر یک جوابی به این سوال داده اند که بسیار خلاقانه، الهام بخش و در عین حال ساده است که می توان از آن ها به عنوان بهترین راهنما استفاده کردند. هر یک از پاسخ ها را به عنوان یک نکته طلایی در نظر گرفتیم که شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (1)

از نظر نویسنده پاسخ ها جالب ترین اطلاعاتی بودند که در طول سابقه کاری خود از سایرین شنیده است. شما نیز می توانید از ایده های گفته شده استفاده کنید و قدم در راه طراح شدن بردارید. با ما همراه باشید تا در همین ابتدای کار متوجه شوید که آیا اصلا علاقه ای به ارائه یک دوره آموزشی فوق العاده دارید یا خیر؟

1. بر روی تدریس کردن به خصوص زبان، تمرکز داشته باشید.
برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی خوب، تدریس کردن اولین گام است و بهتر است تدریس زبان را تجربه کنید. تدریس زبانی دیگر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید مهارت های قابل انتقال را آموزش دهید. (زبان ساده ترین مهارت قابل انتقال است، هر کودکی با هر ضریب هوشی بدون آموزش رسمی آن را می آموزد!) وقتی با آموزش درگیر شوید می توانید طراحی خود را به صورتی کاملا خلاقانه و متفاوت و در عین حال بر پایه روش های دقیق آموزشی ارائه دهید.

"Antonella Veccia"

2. فراتر از آموزش رسمی گام بردارید.
به اطراف خود بنگرید. چه گزینه ها و نرم افزارهایی برای آموزش در زندگی شما وجود دارد؟ قرار نیست که همیشه از نرم افزارها و روش هایی استفاده کرد که سایرین آن ها را به عنوان یک الگو تلقی کرده اند. به عنوان مثال می توانید از نرم افزارهای جدید استفاده کنید و تاثیر آن را در انتقال آموزش خود به وضوح مشاهده کنید، در دنیای امروز ابزارها و نرم افزارهای زیادی وجود دارند که در آموزش و انتقال مفاهیم آموزشی کمک کننده اند.

"Asha Pandey"

3. هرگز یادگیری را کنار نگذارید.
همواره خود را در جایگاه یک یادگیرنده قرار دهید و این دقیقا نقطه اتصال شما با مخاطبانتان است. انگیزه خود به آموختن و توجه به آن را هر روز بیشتر از قبل کنید. این امر باعث خواهد شد به محتوا و ساختار آموزش توجه همیشگی داشته باشید.

" Bronya Benvin"

4. نقش یک سفارش بگیر را بازی نکنید!
ممکن است افراد زیادی به شما مراجعه کنند و از شما بخواهند دوره ای را با توجه به نیاز آن ها ایجاد کنید. شما نیز از آن ها می خواهید تا فرصت فکر کردن و بررسی موضوع مورد نظر را به شما بدهند. به نظر شما نتیجه این کار چیست؟ مطمئنا بدون آن که بتوانید هدف خود را در این کار مشخص کنید تنها یک دوره آموزشی که خواسته سایرین است را ارائه داده اید.

آیا اطمینان دارید آموزش الکترونیک پاسخی برای نیاز آن هاست؟ برخی مواقع مدیران تصور می کنند با برگزاری یک دوره خواسته های آنها برآورده می شود، در حالی که مشکل آنها ریشه در جای دیگر دارد، پیش از آنکه سفارشی را بگیرید و پیاده سازی کنید از افراد بپرسید که برای حل چه مشکلی دوره تعریف می کنند، نقش مشاور را ایفا کنید! در غیر این صورت حتی اگر تمام تلاش خود را کرده باشید، ممکن است کارفرمای شما در نهایت ناراضی باشد.

"Cheri Locketl Zubak"

ادامه دارد ...

 

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی 

تنظیم: مرجان سلیمانیان

چگونه از صوت در آموزش بهترین استفاده را کنیم ؟(1)

زمانی که شما وارد یک دانشگاه می شوید اتاق ها و مکان های تعریف شده ای مانند اتاق اساتید ، کلاسهای درس و گروه رشته وجود دارد در دانشگاه مجازی نیز مانند سایر دانشگاها دارای قسمت های متفاوتی است که به دلیل مجازی بودن آن کمی متفاوت است دانشگاههای غیر مجازی اس

با آموزش الکترونیکی درست به هدف بزنید

آموزش الکترونیکی یک عبارت رایج برای تمامی فن آوری های آموزشی است که به نحوی با کامپیوتر و اینترنت یا شبکه های مختلف محلی و داخلی کامپیوتری مربوط می شود.در بدبینانه ترین حالت، تخمین های اقتصادی نشان می دهند....

استاندارد در آموزش الکترونیکی

تکنولوژی های آموزشی از رشد چشمگیری برخوردار بوده و تأثیر زیادی بر محیط های علمی داشته است به طوری که شیوه های آموزشی جدید سازمان ها و مؤسسات را از حالت سنتی خارج کرده و به سمت نهادینه شدن آموزش به صورت مجازی سوق داده است....

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 128 تاريخ : سه شنبه 4 خرداد 1395 ساعت: 7:48

خلاصه: باید این حقیقت را پذیرفت که برای داشتن رهبری مناسب در آموزش می بایست به سراغ راه حل هایی بروید که پیش از شما کسی آن ها را تجربه نکرده است و یا به عبارت دیگر کسی ریسک انجام آن کار را نپذیرفته است.

در یک دوره آموزش الکترونیک اصلی ترین هدف پاسخ به نیازهای مخاطبان است. در این بین می بایست خواسته های اصلی کاربران در نظر گرفته و آن ها را در دوره های خود منعکس کنید. افراد حرفه ای در مسیر ارائه دوره های آموزشی خود دانش، مهارت و خلاقیت های خود را به کار گرفته و آن ها را با سرگرمی ترکیب می کنند اما فراموش نکنید تا زمانی که یک مدیریت و رهبری پیوسته بر کار خود نداشته باشید نمی توانید به موفقیت دست یابید.

در انتهای مطلب قبل سوالاتی به این مضامین مطرح شد که:
به نظر شما اگر اطلاعات و محتوای مورد نیازمان در کار و زندگی با سرگرمی ترکیب شوند، به خاطر سپردن آن ها برای ما تا چه اندازه راحت تر خواهد بود؟ آیا این سرگرمی در یادآوری مطالب تاثیر خواهد داشت؟ در ادامه به بررسی سوالات فوق می پردازیم:

نقش رهبری در آموزش الکترونیک (2)

به طرز ماهرانه ای آموزش خود را با خلاقیت، علاقه و تفکر همگام کنید تا خستگی جایی در کار شما نداشته باشد. در این راه می توانید از ابزارهای فوق العاده سرگرم کننده بهره ببرید و دوره های خود را به برنامه های آموزشی تاثیرگذار تبدیل کنید.
مطمئنا سرگرمی و بازی کردن نوعی یادگیری محسوب می شود. فکر می کنید از آخرین باری که بازی های آنلاین انجام داده اید، چه مدت زمانی گذشته است؟ به کدام بازی علاقه بیشتری داشتید؟ آخرین بازی شما Crash بوده یا Candy یا ...؟ در هر بازی با هر اسم و سبکی که باشد تنها هدف شما کسب امتیازات بالاتر و رفتن به مرحله بعد است. در حقیقت شما بدون آن که متوجه شوید در هر مرحله تلاش خود را بیشتر می کنید که نتیجه آن افزایش مهارت در مراحل بعدی است.

در دنیای امروزی، بازی کردن در سطح کاملا جدیدی در حال حرکت است. در یک بازی مانند Crash افراد سطح های مختلف را یکی پس از دیگری طی می کنند و آن را به یکدیگر می فروشند. به نوعی افراد بخش زیادی از زندگی خود را درگیر بازی می کنند. جوامع و افراد در سنین مختلف از طریق یک پل ارتباطی به نام اینترنت با یکدیگر در تعامل بوده و از این طریق می توانند با یکدیگر بازی کنند. شاید بتوان ادعا کرد مفهوم جدید رهبری کردن آموزش و توسعه در این جمله خلاصه می شود:

"رهبری قوی در آموزش، شما را در انتقال مفاهیم هر چه بهتر یاری می کند." در واقع با رهبری مناسب شما می کوشید تا در فرایند آموزش، مجموعه ای از مهارت ها را به مخاطبان خود انتقال دهید و Gamification بهترین راه برای رهبری صحیح در انتقال قوی مفاهیم به همراه درگیر کردن مخاطبان است و می توان بدین طریق انگیزه تولید و توسعه را به آنها منتقل کرد. با توجه به چینش عناصر بازی بیشتر اوقات یادگیری در طی مسیر و در  مراحل مختلف به دست می آید، پیش از آنکه در بازی به هدف اصلی برسید. (در حقیقت یادگیری در مسیر رسیدن به هدف رخ می دهد.)

مهم ترین اصل در (بازی) فرایند دوچرخه سواری حفظ تعادل است اما هدف از دوچرخه سواری حفط تعادل نیست! بلکه شما قصد دارید از جایی به جای دیگر بروید بدون آن که به خود و دیگران آسیب برسانید، یادگیری در مسیر رخ می دهد نه در هدف، البته قابل انکار نیست که اگر می خواهید به هدف برسید باید روش پیمودن مسیر را آموخته باشید !


در بیانی ساده دوچرخه سواری را در نظر بگیرید. مهم ترین اصل در فرایند دوچرخه سواری حفظ تعادل است اما هدف از دوچرخه سواری حفط تعادل نیست! بلکه شما قصد دارید از جایی به جای دیگر بروید بدون آن که به خود و دیگران آسیب برسانید. شاید شما بتوانید در مورد دوچرخه سواری و حفظ تعادل چندین مقاله ارائه دهید اما تا زمانی که آن را تجربه نکنید مطمئنا درک عمیقی از این بازی نخواهید داشت چرا که یادگیری و درک در طول مسیر به وقوع می پیوندد. همین موضوع در رهبری نیز صدق می کند. تا زمانی که رهبری کردن را تجربه نکنید، نمی توانید مهارت آن را کسب کنید. ارزش های آموزشی شما زمانی توسعه می یابد که بتوانید یک مرحله جدید را به دوره یا بازی خود اضافه کنید و یا این که در کار خود ریسک کردن را جای دهید. این کار به افزایش مهارت های رهبری شما اضافه خواهد کرد. بازی سازی در آموزش الکترونیک موجب شاد کردن یادگیرندگان در فضای شبیه سازی شده می شود. این را بدانید، هر چه عناصر جذاب را در دوره خود بیشتر کنید قاتل بی تفاوتی ها و ناامیدی ها که همان خستگی است را شکست خواهید داد.

نقش رهبری در آموزش الکترونیک (2)

آموزش الکترونیک امکان سفارشی سازی محتوا را در اختیار شما می گذارد و آن اثر را به نام شما ثبت می کند. فاکتورهای محرک را فراموش نکنید، برای یادگیرندگان خود پاداش های متفاوتی در نظر بگیرید. در ترکیب دوره آموزشی خود با بازی سازی، عنصر انگیزه را به کار گرفته و با انتقال آن به کاربران قدرت گذشتن از شکست را به آنها بدهید. کاری کنید که مخاطبانتان همواره منتظر سوپرایزهای بعدی شما باشند.

قدرت رهبری را زمانی در خود احساس می کنید که توانایی گرفتن خستگی را از مخاطبانتان داشته باشید.

کلام آخر
به صورت کلی می توان گفت قدرت رهبری را زمانی در خود احساس می کنید که توانایی گرفتن خستگی را از مخاطبانتان داشته باشید. فراموش نکنید زمانی که ریسک کردن را در برنامه های خود جای دهید می توانید مجموعه ای از مهارت های رهبری را کسب کرده و آن را به دیگران نیز منتقل کنید.    

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی 

تنظیم: مرجان سلیمانیان

مزیت استراتژی آموزش آنلاین دانشجو - محور (یادگیرنده محور)

با اتخاد یک رویکرد آموزش الکترونیک یادگیرنده محور به کارمندان این فرصت را می دهید تا بتوانند میزان آموزش و یادگیری خود را کنترل کرده، روابط خود با دیگران را کنترل کرده و به نیازهای خود در دنیای واقعی پاسخگو باشند. همچنین با استفاده از این نوع آموزش شما می

٦نکته معلم آنلاین بودن

اگر می خواهید بدانید که در حال حاضر یک معلم آنلاین هستید یا خیر، 6 مورد بیان شده را آنالیز کنید. این موارد بایدهایی هستند که برای رشد افراد و تبدیل شدن آن ها به معلم خصوصی آنلاین ضروری است. ...

نقش رهبری در آموزش الکترونیک (1)

ارائه آموزش های جدید اگر در قالب همان چارچوب آموزش های قدیمی باشد هیچ موفقیتی را به دنبال نخواهد داشت. اولین گام برای ایجاد نوآوری، شناخت کافی از چارچوب خود و بررسی آن است...

بخش آموزش الکترونیکی...
ما را در سایت بخش آموزش الکترونیکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : فرومی elearnings بازدید : 119 تاريخ : شنبه 1 خرداد 1395 ساعت: 16:58